fredag 5. oktober 2012

Frem- eller tilbakeskritt?

Egentlig satt jeg og søkte etter oppskrift på spinatpai på nettet.
Da fikk jeg øye på følgende annonse øverst på skjermen:
Bli gravid nå - trykk her! 
Det er mulig jeg ikke har fulgt helt med på den medisinsk-tekniske utvikling i det siste, for dette var helt nytt for meg!

Det er noen år siden vi fikk avklart av verken storker eller rekende fjøler kunne skryte på seg våre nye verdensborgere. Anne- Kath. Vestly hjalp oss med å få et naturlig forhold til babyenes lune hule og veien inn i familien.
Så dette er kanskje det nye vi skal lære oss; å bli gravid via datamaskina?

Jeg kan se for meg at dette hadde vært noe tidsbesparende, kanskje til og med energieffektivt.
Men selv med de beste intensjoner om effektivitet kjenner jeg at noe holder meg fra å juble over fremskritt og muligheter i denne annonsen.
Mulig jeg er håpløst gammeldags, men jeg foretrekker gamlemåten.
Selv om formålet ikke engang skulle være å bli gravid...

Jeg kan alltids høre med gemalen når han kommer fra jobb, men akkurat på dette området tror jeg vi er rimelig samstemte ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar